Известие

Collapse
No announcement yet.

Крушка с по-голяма мощност на кабелите за габарит

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Крушка с по-голяма мощност на кабелите за габарит

    Здравейте,
    Някой пробвал ли да свърже крушка с по-голяма мощност от фабричните 6 вата ?
    Идеята идва от DRL за дългите светлини на 20%.
    20% е към 11-12 вата, може да се направи с евтин dc-dc конвертор. И да се захранва от кабела за габарита.(вместо крушката за габарит )
    Въпроса е дали няма да светне чека на таблото или по-лошо - да изгори нещо в модула , който се грижи за тази проверка ?
    Теста ми с крушка H1 показа:
    на 5 волта консумацията е малко над 2.3 ампера
    на 3.33 волта консумацият е към 1.5 ампера
    и т.н.
    ...

  • #2
    Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
    Въпроса е дали няма да светне чека на таблото или по-лошо - да изгори нещо в модула , който се грижи за тази проверка ?
    ами правилно си се сетил. аз не бих вързал там по-мощен товар. въобще идеята на ДРЛ е да НЕ ти светят габаритите щото покрай тях светят и задните габарити, осветлението на задния номер, всичко по таблото и какво ли още не.а и къде смяташ да ги забодеш тия по-мощни крушки. от към рентабилност и функционалност също няма да ти излезе сметката с дц-дц конвертор.
    точка

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
      ами правилно си се сетил. аз не бих вързал там по-мощен товар. въобще идеята на ДРЛ е да НЕ ти светят габаритите щото покрай тях светят и задните габарити, осветлението на задния номер, всичко по таблото и какво ли още не.а и къде смяташ да ги забодеш тия по-мощни крушки. от към рентабилност и функционалност също няма да ти излезе сметката с дц-дц конвертор.
      Първата идея беше: кабел за габарита -> dc-dc конвертор -> крушката за дългите ( 20% т.е. на 4.5 - 5волта)
      Крушката за дългите не се използва ако има би-ксенон прожектор на мястото на късите.
      С такава схема щеше да има модификация само във фара но не и в инсталацията на колата и щеше да е много просто.
      DC-DC конвертора е http://www.zahranvane.com/index.php?...product_id=133 с високо кпд когато става дума за около 2 ампера и щеше да станат нещата ако габарита на колата беше с реле а не с електрониката в таблото. И цената е доста ниска.
      Всъщност това горното не беше първата идея.
      Разбира се първо се огледах за LED въпреки че знам колко трудно е да се охлади до такава температура , за да има достатъчен живот.
      Над хх температура като увеличиш с 10 градуса и живота намалява с 10 пъти .. 30 градуса - 1000 пъти
      Купих : http://www.sencart.net/h1-75w-330380...ight_p780.html обаче като пристигна се оказа голяма измама - измерени 0.18 ампера на 12волта . Т.е. около 1/3 от обявената мощност и около 100 лумена което е съвсем недостатъчно. И охлаждането на модула нямаше да издържи във фар.
      Ще поръчам и тези http://www.sencart.net/2x-h1-5w-6500...-12v_p377.html за да ги измеря и тях. При тях сметката с мощноста излиза , стига да са истински 3528 ...
      И ако тези последните не ми харесат ще е нещо от типа : захранване от някое от релетата до акумулатора -> dc-dc -> крушка на дългите на 20%. Трябва да разбера само дали някое от релетата работи постоянно докато колата е на контакт или запалена.
      ( и едно реле да спира крушката на дългите например като се включи габарит)
      Last edited by Drag0; d.m.y г., 13:18.
      ...

      Comment


      • #4
        Не е нужно да купуваш DRL модул от 30 - 40 лв. Има и по-евтини. Примерно този Срещал съм и под 20 лв.
        А иначе за идеята ти с DC-DC преобразувателите, ще трябва да ползваш 2 бр на стойност 14 лв. Горе долу за същите пари ще си направиш нещата, както си трябва без сериозно преправяне на инсталацията и без риск за клюкарката.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          DRL модул

          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Не е нужно да купуваш DRL модул от 30 - 40 лв. Има и по-евтини. Примерно този Срещал съм и под 20 лв.
          А иначе за идеята ти с DC-DC преобразувателите, ще трябва да ползваш 2 бр на стойност 14 лв. Горе долу за същите пари ще си направиш нещата, както си трябва без сериозно преправяне на инсталацията и без риск за клюкарката.

          Колега, имаш ли преки впечатления от DRL модула от линка, който си постнал - лесен ли е за монтаж, какви са размерите му?
          Alfa 156 2,4 JTD '99

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Zeppelinist Покажи съобщение
            Колега, имаш ли преки впечатления от DRL модула от линка, който си постнал - лесен ли е за монтаж, какви са размерите му?
            Нямам никакви впечатления относно качеството на този модул. Но според описанието му би трябвало да върши чудесна работа. Начинът на свързване е лесен и не изизсква почти никакво преправяне на инсталацията.

            Вероятно не е по-голям от половин цигарена кутия.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
              Първата идея беше: кабел за габарита -> dc-dc конвертор -> крушката за дългите ( 20% т.е. на 4.5 - 5волта)
              Крушката за дългите не се използва ако има би-ксенон прожектор на мястото на късите.
              С такава схема щеше да има модификация само във фара но не и в инсталацията на колата и щеше да е много просто.
              DC-DC конвертора е http://www.zahranvane.com/index.php?...product_id=133 с високо кпд когато става дума за около 2 ампера и щеше да станат нещата ако габарита на колата беше с реле а не с електрониката в таблото. И цената е доста ниска.
              Всъщност това горното не беше първата идея.
              Разбира се първо се огледах за LED въпреки че знам колко трудно е да се охлади до такава температура , за да има достатъчен живот.
              Над хх температура като увеличиш с 10 градуса и живота намалява с 10 пъти .. 30 градуса - 1000 пъти
              Купих : http://www.sencart.net/h1-75w-330380...ight_p780.html обаче като пристигна се оказа голяма измама - измерени 0.18 ампера на 12волта . Т.е. около 1/3 от обявената мощност и около 100 лумена което е съвсем недостатъчно. И охлаждането на модула нямаше да издържи във фар.
              Ще поръчам и тези http://www.sencart.net/2x-h1-5w-6500...-12v_p377.html за да ги измеря и тях. При тях сметката с мощноста излиза , стига да са истински 3528 ...
              И ако тези последните не ми харесат ще е нещо от типа : захранване от някое от релетата до акумулатора -> dc-dc -> крушка на дългите на 20%. Трябва да разбера само дали някое от релетата работи постоянно докато колата е на контакт или запалена.
              ( и едно реле да спира крушката на дългите например като се включи габарит)
              тия лед крушки не ги купувай. нищо не става от тях. ако целта е да минеш максимално тънко, изпълни някоя от схемите в нета за дрл. то най-сложното е логиката която ти пали светлините при стартиран двигател, след това имаш един пвм и това е. с тия дц-дц и разни релета и кабелаци ще стане мазало.
              точка

              Comment


              • #8
                Не е идеята да е евтино.
                Готовите DRL модули не ми харесват по няколко причини, една от които е управлението от дългите на подвижната преграда при биксенон прожектора.
                Отказах се от идеята за по-голяма мощност вместо габарита, но мисля да пробвам cree led + led driver за Х00 mА + стабилизатор 7810 за 10v. Общо led-овете и загубите от ефективност ще са под 6 вата. Драйвъра е много малък, стабилизатора още по-малък, проблем ще е охлаждането на cree но ще го измисля.
                ...

                Comment


                • #9
                  чакай сега. биксенон значи че ксенона във фара свети и къси и дълги. такъв дрл модул се слага само на халогенна крушка и то стандартна 50вата.
                  идеята да ползваш линеен стабилизатор на мощен светодиод е крайно лоша. а за какво изобщо ти е необходим такъв стабилизатор след като ще слагаш лед драйвер. тоя мощен светодиод къде ще го навреш барабар с радиатора му.
                  точка

                  Comment


                  • #10
                    Нещо не сме се разбрали.
                    Има различни видове би-ксенон. Най-популярния в момента метод за retrofiting e би-ксенон прожектор. Къси и дълги от 1 прожектор. Това се постига с подвижен затвор вътре в прожектора. При нормално състояние затвора е вдигнат и се получава отрязване на светлината - къси . От прожектора излизат 2 кабела и като им подадеш ток - сваля преградата - дълги.
                    Като имаш такъв прожектор монтиран на рефлектора на късите - рефлектора на дългите не се ползва за нищо. Там можеш да сложиш халогенна крушка и да я пуснеш на 5волта (20%) за DRL.
                    Тъй като обаче кабела на дългите ти трябва да управляваш затвора на прожектора не е добра идея да ползваш от готовите модули споменати в предишни постове.

                    Не бих и помислил да връзвам мощен LED към линеен стабилизатор директно. Такива led-oве се захранват с драйвър за постоянен ток.
                    Там схемата( като се спазва последователността ! ) е автомобилно захранване (12.5-14.4волта) -> линейния стабилизатор за 10v 1A ( реално ще работи на 0.5А) -> led driver за CC (constant current ) x00 mA -> мощни лед -> масивен радиатор .
                    LED driver-a е dc-dc и може да работи от 9 до към 40 волта и на теория няма нужда от линейния стабилизатор. На практика обаче ако не сложиш най-вероятно ще го изгориш.
                    Такива стабилизатори за 10волта има в таблата на опел, ауди и други доколкото знам.
                    Има място за радиатор и всичко.
                    ...

                    Comment


                    • #11
                      Ако закачиш DRL модул на крушките за дългите а на кабелите им в посока към предпазителите и релето свържеш последователно по един мощен диод, клапите на би-ксеноните ще си работят както искаш. Недостатъкът е че когато ползваш дългите като дълги ще губиш малко мощност заради диодите. Но пък нали имаш и ксенон в този момент.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
                        Нещо не сме се разбрали.
                        Има различни видове би-ксенон. Най-популярния в момента метод за retrofiting e би-ксенон прожектор. Къси и дълги от 1 прожектор. Това се постига с подвижен затвор вътре в прожектора. При нормално състояние затвора е вдигнат и се получава отрязване на светлината - къси . От прожектора излизат 2 кабела и като им подадеш ток - сваля преградата - дълги.
                        Като имаш такъв прожектор монтиран на рефлектора на късите - рефлектора на дългите не се ползва за нищо. Там можеш да сложиш халогенна крушка и да я пуснеш на 5волта (20%) за DRL.
                        Тъй като обаче кабела на дългите ти трябва да управляваш затвора на прожектора не е добра идея да ползваш от готовите модули споменати в предишни постове.

                        Не бих и помислил да връзвам мощен LED към линеен стабилизатор директно. Такива led-oве се захранват с драйвър за постоянен ток.
                        Там схемата( като се спазва последователността ! ) е автомобилно захранване (12.5-14.4волта) -> линейния стабилизатор за 10v 1A ( реално ще работи на 0.5А) -> led driver за CC (constant current ) x00 mA -> мощни лед -> масивен радиатор .
                        LED driver-a е dc-dc и може да работи от 9 до към 40 волта и на теория няма нужда от линейния стабилизатор. На практика обаче ако не сложиш най-вероятно ще го изгориш.
                        Такива стабилизатори за 10волта има в таблата на опел, ауди и други доколкото знам.
                        Има място за радиатор и всичко.
                        щом е така, постави обикновени халогенни крушки и ги свържи последователно на 2-та фара. с едно просто реле ги палиш само когато работи двигателя и си готов.
                        точка

                        Comment

                        Working...
                        X